איחסון ושמירה על קנאביס רפואי

כמו יין טוב – כך נאחסן קנאביס רפואי

לצמח הקנאביס יש את הצורה המיטבית שבה נשמור על איכותו, למעשה כמו כל מוצר מתכלה אחר. חשבו על סטייק או על בקבוק יין טוב. לכל אחד מהם יש את הפרמטרים החשובים עבורו כדי לשמור על טריותו. כולנו נסכים כי יש חשיבות לטריות ולעוצמה של הקנאביס הרפואי שאנחנו צורכים ושחומר המאבד את טריותו לא יספק את התוצאות הטובות עבורנו. כדי לשמור על טריותו של הקנאביס הרפואי לאופן שבו אנחנו מאחסנים אותו יש חשיבות רבה. אחסון לא נכון עלול לפגוע גם בקנאביס המשובח ביותר. אם כך, מהם הגורמים המשפיעים על טריותו ועוצמתו של הקנאביס הרפואי?

בישראל, כמו במדינות נוספות ברחבי העולם, מקדמים מדיניות של הענקת רישיונות לצריכת קנאביס רפואי. זאת, לאור עדויות רבות לכך שצמח הקנאביס עשוי לסייע לחולים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים וגם יכול להקל על כאבם. קבלת הרישיון תלויה באישור של היחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) ורק לאחר מכן יוכל המטופל, בהתאם להמלצות הרופא, לצרוך קנאביס רפואי.

 

המלצות משרד הבריאות

במסגרת הסדרת תחום הקנאביס הרפואי, מקפידים במשרד הבריאות על איכות שרשרת האספקה של הקנאביס לשימוש רפואי. על כן, כל שלב בשרשרת, החל מהגידול והייצור והמשך באחסון ובהפצה, נבדקים בקפדנות תוך הנחיות ברורות, ממש כפי שעושים עם תרופות ותכשירים אחרים.

ההקפדה מטעם נציגי המדינה נובעת, בין השאר, מהעובדה כי מרכיבי הקנביס יכולים להתפרק, להתחמצן ולאבד פעילות בחשיפה לחום, לחות ואור. לכן, במשרד הבריאות ממליצים לאחסן את מוצרי הקנאביס למשך תקופה מוגבלת בלבד וכן לפעול לפי הכללים שהם מפרסמים.

כך, על פי הנחיות משרד הבריאות, יש לשים לב לתאריך התפוגה של המוצר ולשמור אותו באריזתו המקורית. במשרד ממליצים לאחסן את החומר במקום חשוך ויבש מתחת ל-25 מעלות.

מעצם טבעה, מריחואנה רפואית מוגדרת בהתאם הלחות שבה. הלחות הזו משתנה במהירות בהתאם לאקלים שבו היא נשמרת, ואף שמדובר באחד ההיבטים החשובים בשמירה על איכות הקנאביס, אין זה הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון.

 

אוויר ולחות

מטופל הרוכש קנאביס רפואי מקבל את החומר לאחר שכבר עבר תהליך שיבטיח שהמוצר מוכן לשימוש וכי תכולת הטרפן והקבינואידים הדרושים להשפעתו על הגוף לא נפגמו. אולם לאחר הרכישה נרצה להבטיח כי החומר ישמור על טריותו. נעשה זאת על ידי צמצום החשיפה לאוויר ולחות. הפתרון הטוב ביותר הוא לאחסן את החומר במיכל אטום, צנצנת זכוכית למשל, ורצוי במיכל בגודל המתאים לכמות הקנאביס שברשותכם. זאת, משום שאפילו האוויר בתוך המיכל עצמו עלול, לאורך זמן, לייבש את הצמח. יש לוודא כי צנצנת הזכוכית יבשה לחלוטין, אחרת הפרחים יספגו לחות ויאבדו מטריותם.

 

חשיפה לאור

העובדה היא שקרני UV מפרקות חומר אורגני לאורך זמן, פוגעות בקנבינואידים ומפחיתות את עוצמת הקנאביס הרפואי. לכן, כדאי לאחסן את החומר במקום חשוך ולמנוע חשיפה לאור במגירה או בארון.

 

טמפרטורה

חום גבוה אינו מומלץ לשמירה על טריות הקנאביס. טמפרטורה גבוה עלולה לייבש את הניצנים ולפגוע בטרפנים ובקנבינואידים. בטמפרטורות גבוהות נוצרות נקודות חומות או צהובות במקומות מסוימים על הפרח. אלו הסימנים הראשונים למכת חום שהופכת את הפרח לשברירי ולא טרי. לכן, מומלץ לאחסן את הקנאביס במקום קריר, הרחק ממקורות חום ואור.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם תנודות בטמפרטורה יכולות לפגוע בצמח ולכן יש להימנע מאחסונו במקרר או במקפיא.

 

לסיכום, במידה ותקפידו על אחסון נכון, תוכלו לשמור על טריותם של פרחי הקנאביס לאורך זמן ממושך, של מספר חודשים ואף יותר. כדי לעשות זאת יש להקפיד על טמפרטורה נכונה, למנוע את חשיפתו של הצמח לאוויר וללחות ולדאוג לאחסן אותו במקום חשוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *